BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, March 18, 2011

:: hari bahagia kot ::


tunang saya


selepas sarung cincin

semasa berhadapan dengan family pihak lelaki


persediaan sebelum menyarung cincin


:: permulaan baru untuk update blogger ::

wahh ! dh lame xupdate blog . maklum la bz la.. taun ni je bz dengan praktikal , dan taun ni jugak bz dengan persiapan tunang. baru je dapat title ' tunang orang ' 26 feb 2011. alhamdullilah .
takde pe nk cite , tp nt saya masukkan gamba tunang k


bye. out

Wednesday, September 22, 2010

:: jamuan raya student FSKKP ::




arini fakulti aku ade wat jamuan . kebetulan setiap batch kene bukak boot masing2 . so batch aku wat minuman panas .. dpt pujian g tu . dorg kate sedap . tp mmg sedap pn aku rse td . haha. mmg bes sgt , maklum la sebelum ni aku xpnh g jamuan2 mcm ni . sebelom ni mls je nk g .tp kali ni rajin lak . mmg happening sgt . yg pmpn xabis2 tagkap gamba , yg laki tukang amik makanan .




:: selamat hari raya ::

puasa pn sudah , raya pun sudah .
kejap je rase ,
nyway raya kali ni mmg bes sangat ..

raya 1st ;; kat perak , kampung belah mama
raya 2nd ;;kat peneng belah ayah

lame gak la raya kat peneng , siap wat gathering tuk family .
wat bbq , sebenarnye xpnh pn wat sume ni tp ntah raye kali ni siap ade bbq ..
mmg kenyang la raye ni, badan pn dh bertambah ..
bab badan lak, aku mmg dh rse malu skit sbb makin besar .
jeles tgk org kurus ni .
niat mmg nk kurus tp iman xcukup g ..
hahah ..

pas aku balik dr kampung minggu lepas, aku sempat gak wat mkn2 kt umah .
mcm biase family br aku dtg umah.
tp aritu mmg pnt sgt2, yela pg2 g aku dh bgn tlong mak aku .
tp puas ati , sume makanan abis..
xla membazir .

ni family belah mama .

family saya .

ni cousin pompuan, tp ni br skit ..

ni pn kazen gak .


Wednesday, September 1, 2010

30 Perkara Perempuan x Sempat Bgtau Lelaki

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diriwanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akanlakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

Tuesday, August 31, 2010

maap again ..

maap sekiranya kalo aku dh wat ko kecewa .. tapi aku mmg sakit ati ngan ko. sume aku dh explain dan terpulang tuk menerima .. hutang ko pn aku dh bayar n setel antara ko dan aku .. kalo sebab laki yang buatkan perangai ko jadi berubah , aku rase ko silap .. ok, aku xde hak tentang diri ko.

lagi 1 ,jangan cakap aku xpaham ko, seolah2 macam ko paham sangat aku mcm mane .. ko kate aku moody xtentu pasal , bile aku diam ko kate aku moody , xkan la setiap mse n setiap detik kne cakap , kene senyum , kene gelak. aku pn nk privacy aku sendiri .. mungkin kadang2 aku diam sebab aku xde benda nak cakap ngn ko .. xsangke lak itu jadi isu tuk ko .. lagi 1 yang pasal pintu , ko dh tau pintu tu memang akn tertutup kuat kalo xtahan pintu 2 .. memang akan berdentum kuat kalo terlepas .. aku dh makin xpahm ngn ko ni .. lagi 1 jgn babitkan org lain , skang masalah skang antara kite berdua .. 2 je ..

Sunday, August 29, 2010

sorry ok ??

maap sekiranya wat ko terasa ngn pe yang aku dh wat kat ko. dan aku terpakse tuk remove ko dari fb aku. bukan sebab aku marah, aku benci ,bukan sebab itu sebenarnya .. sebab yang sebenarnya adalah aku rase ko bukan kawan aku sekarang .. aku nak member aku yang mcm dulu. bukan yang macam sekarang , bile ko rase nak tego aku, ko tego, kalo x, aku jalan sebelah pn ko wat bodo. bile dh mcm tu aku lak rase macam aku tertanye nape ko mcm ni ..

serius aku cakap, aku dh makin tak kenal ko .. mungkin aku kan layan ko bile ko dh stabil n bile perangai ko dah ok.. ok, aku paham sepatotnye bg semangat kat ko bile ko susah , tapi kalo aku bg semangat pn kat ko, kalo ko sendiri tak tolong diri ko, aku memang tak leh nak watpe .. serius aku dh makin menyampah ngn perangai ko skang .. mungkin aku xde hak nak menilai ko, tp suke ati aku la kan ..

ok, aku pn dh malas nk cite pasal ko kat blog aku ni banyak2.. sakit lak mate aku n makin sakit lak ati aku ni..

mood ; shopping raya

dalam 2minggu ni kerap jugak la aku kua ngn ahmad kamil bin miskam tuk mencari baju raya tuk dipakai semasa raya.. HAHA letih gak la, nagn ramai sangat orang, jalan berhimpit.himpit. memang wat aku jadi pening pale. sebenarnye aku xdela beli sangat pn baju , cume survey je yang mane rasa nak beli. bajet pn kurang kn sebab shopping sendiri. tapi kalo shopping ngan family memng sedap la .

maklum la , kan tak keje lagi , so banyak bergantung nagn family la. tapi tak pe, tak lama lagi aku akan melangkah ke alam pekerjaan . time tula baru aku beli pe yang aku nak. time tu lak banyak lak komitmen aku, kawin , family, kete. kene jimat la jugak ..

HAHA sampai sini la aku nak cite sume ni. xlarat dah nak taip. jadi nagntok lak update lame.lame .

behave leh x ??

sumpah aku memang dh muak gler ngan ko. dh muak dengan sikap ko yang agak hipokrit. ko ingat aku ni sape, aku maybe ak tak kisah kalo ko tek tego aku pun, tapi yang aku kisah skang ni ko berubah macam ni sebab jantan yang sebenarnye tak layak tuk ko. ko leh cari yang leh baik dari die. kite sebagai pompan tak payah la nak tunjuk sangat yang kite tak leh kalo tak laki. tu salah namenye !! nanti laki akan pijak pale kite, ala.. macam mane die wat kat ko sekarang ni. maap kalo ko terasa.

lagi 1, aku just nk cakap ngan ko ... (walau ko xbace blog ni pn) kalo sebab aku ko and laki tu jadi punce ko jadi masalah mcm ni, aku minta maap . aku cume bagi pendapat aku je , bagi aku tak salah kalo kite sebagai awek nak tnye "apa dia wat ?? kua nagn sapa ?? n so on " kite ada hak k. kite tanya sebab sayang n sememang nye care pasal die. mungkin bagi boyfie aku leh terima bile aku wat mcm tu. yela, sebab masing.masing ade pendapat masing. n cara tuk terima kritikan org .

tp kan aku terpikir, sepatutnye bf ko xpatot nak melenting bile tnye soklan mcm tu. n rsenye die leh pk sndiri kot npe kite slalu nak amik tau pasal die. kalo betul die xcurang, npe nak melenting kan ?? pikir.pikir la ye ..